Samana Boodschappenlijn - veelgestelde vragen
Ben je boodschapper voor de Samana Boodschappenlijn en heb je een vraag? Hieronder vind je alvast antwoorden op veelgestelde vragen.
Vind je niet wat je zoekt? Stuur ons dan een mailje met je vraag naar boodschappenlijn@samana-staging.lemon.be.
Mag ik enkel bij Colruyt winkelen?
Oorspronkelijk was dit een project in samenwerking met Colruyt. Daardoor werken onze operatoren ook met een systeem, gemaakt door Colruyt, waar alle producten van Colruyt in staan.
Dat is de reden waarom wij Colruyt naar voren schuiven als winkel.
Maar als jij een bestelling krijgt en je belt de besteller op om afspraken te maken, kan je zeker vragen of een andere winkel in de buurt ook goed en dan kunnen jullie verder onderling afspreken, daar hebben wij zeker geen probleem mee.
Kan ik als boodschapper mijn gegevens checken?
Je kan altijd navragen je gegevens na te kijken via boodschappenlijn@samana-staging.lemon.be
Ik heb nog geen bestelling ontvangen, is dit normaal?
Als je nog geen bestelling hebt ontvangen, is dit omdat er in jouw buurt nog geen bestelling is geplaatst. Dan is de Samana Boodschappenlijn nog niet voldoende bekend gemaakt in jouw buurt. Stuur ons een mailtje via boodschappenlijn@samana-staging.lemon.be en wij voeren de promotie in jouw buurt op. Heb je zelf ideeën om de Boodschappenlijn bekend te maken of weet je goede plaatsen om folders te verdelen? Meld het ons, en wij kunnen je altijd folders opsturen. (Houd zeker je postvak ‘ongewenste mail’ in het oog, want soms komen de bestellingen daarin terecht. De afzender is no-reply@apporto.be, dat is ons systeem)
Hoe laat ik jullie weten of ik een boodschap al dan niet kan doen?
Onderaan de mail die je krijgt met de bestelling en de gegevens van de besteller, staan knoppen: ‘winkelwagen weigeren’, ‘winkelwagen aanvaarden’ en ‘markeren als afgerond’. Als je die knoppen gebruikt, kunnen wij goed opvolgen of de bestelling al dan niet is aanvaard.
Worden mijn gereden kilometers vergoed?
Neen. Gereden kilometers worden niet vergoed, omdat we de boodschappers niet vragen speciaal voor iemand naar de winkel te gaan. Het principe is eerder: als je voor jezelf naar de winkel gaat, neem dan iets mee voor iemand uit je buurt. Dus je rijdt er niet speciaal voor, en het is iemand uit de buurt.
Hoe ben ik als boodschapper verzekerd?
Als je je nummerplaat doorgeeft bij je registratie, word je opgenomen in onze polis. Zo ben je omnium verzekerd tijdens het boodschappen doen. Heb je iets voor? Bel onze centrale verzekeringslijn 078 05 01 32 en wij zetten het nodige in gang.
Ik wil meewerken aan de Samana Boodschappenlijn. Wat kan ik doen?
Wil je meewerken als boodschapper? Dan kan je je registreren op onze website (link: https://samana-staging.lemon.be/projecten/samana-boodschappenlijn/info-boodschapper/). Zo hebben wij de nodige gegevens, en krijg jij automatisch alle info opgestuurd. Wil je aan de slag als operator van de Samana Boodschappenlijn? Neem dan contact op via boodschappenlijn@samana-staging.lemon.be, geef je telefoonnummer door en wij bellen je op voor een eerste kennismaking en meer info.
Ik ben verhuisd, wat nu?
Geef je nieuwe adres door via boodschappenlijn@samana-staging.lemon.be en wij passen het aan in ons systeem
Moet ik de dag zelf nog de boodschappen gaan doen?
Neen, wij vragen wel de dag zelf nog contact op te nemen met de besteller om af te spreken wanneer je de boodschappen zal doen. Op die manier weet de besteller wanneer er geleverd zal worden. Dit kan in de dagen na de bestelling, wanneer je voor jezelf gaat winkelen.